איך להפריד טקסט לעמודות באקסל

לפעמים צריך להפריד רצועה של טקסט בתא אחד לכמה עמודות נפרדות. לדוגמה: שם פרטי ושם משפחה, מרכיבים של תאריך (יום , חודש, שנה) וכדומה.

בגרסאות האקסל החדשות יש אפשרות לעשות Flash Fill – להקליד את הערכים המפוצלים עבור שני התאים הראשונים ולקוות שאקסל יבין מה הלוגיקה וימשיך אוטומטית. מנסיוני זה לא תמיד עובד ולכן אני מדגימה כאן טכניקה אחרת –Text To Columns.

STEP 1: תופסים את המידע שרוצים לפצל לטורים (בדוגמה שבתמונה בחרתי בתאריכים)>> בתפריט DATA לוחצים על  TEXT TO COLUMNS (מוקף בצהוב בתמונה). במסך שנפתח (STEP 1) בוחרים ב delimited . לוחצים על NEXT ועוברים למסך הבא.

Step 1

STEP 2 : במסך זה מציינים איזה תו מפריד בין חלקי המידע שלכם. בדוגמת התאריכים שבתמונה מדובר בנקודה (.) שאותה סימנתי תחת other. במקרה של שם פרטי ושם משפחה אסמן וי ב SPACE (רווח).לאחר מכן יש ללחוץ על NEXT

Step 2

STEP 3: במסך השלישי נשאיר את ההגדרות כמו שהן מלבד המיקום בו נרצה את הטקסט המפוצל. ברירת המחדל היא אותו השדה בו נמצא המידע הקיים. מכיוון שאנו לא רוצים למחוק את הטקסט הקיים כרגע (לפחות עד שנהיה בטוחים שהפיצול נעשה כמו שצריך) נבחר למקם את הטקסט המפוצל בשדה ליד.

Step 3

 

לאחר מכן נלחץ FINISH והטקסט יפוצל לפי ההגדרות.

פיצול טקסט למרכיבים - תוצאה
מה עכשיו?

אם המטרה היתה לפצל שם פרטי ומשפחה לטורים נפרדים, כל מה שצריך לעשות זה לעדכן את כותרות הטורים וסיימנו.

אם המטרה היתה לפרק טקסט של תאריך כדי לבנות אותו מחדש אפשר עכשיו לבנות את הנוסחה הבאה כדי לחבר אותם יחד:

=Date(תא יום, תא חודש,תא שנה)

הרכבת תאריך
ענת חתימה

1 מחשבה על “איך להפריד טקסט לעמודות באקסל”

  1. פינגבאק: איך להפוך תאריך למספר באקסל - A.D Insights

סגור לתגובות

דילוג לתוכן