אז מאיפה הכל התחיל

קצת רקע מאיפה הבלוג הזה התחיל….

במהלך עבודתי עם לקוחות בתחום ניתוח נתונים, ניסיתי לעבוד עם תוכנות BI . קיימות היום תוכנות מדהימות בשוק עם יכולות מופלאות של משיכה , עיבוד ותצוגת נתונים.  
אבל כשניסיתי לעבוד איתן מול לקוחות גיליתי שלמרות תוצריהן המרשימים ,  הלקוחות שלי קצת פחות התלהבו. הם לא היו מעוניינים להתקין תוכנה חדשה ,ללמוד אותה, להתרגל אליה, לתפעל אותה. לא היה להם זמן להתעסק בזה.

ולכן פעם אחר פעם מצאתי את עצמי חוזרת בסופו של דבר לאקסל.  

אני אוהבת לעבוד באקסל. אמנם יש לו חסרונות אבל גם יתרונותיו רבים , והיתרון המוביל שלו הוא שלכולם יש אותו! כולם מכירים אותו פחות או יותר, וכיום הוא מסוגל להפיק תוצרים מדהימים לא פחות מאשר תוכנות BI יעודיות.

אחד הרגעים האהובים עליי כשאני מתחילה בהצגת נתוני ניתוח  הוא כשהלקוחות מתבוננים במסך ואומרים  "מה זה? באיזו תוכנה עשית את זה? באקסל?…… לא יכול להיות!"

דוגמא ללוח בקרה (Dash Board) באקסל (למען הסר ספק, המידע המוצג פיקטיבי)

אז כן, אקסל הוא נהדר לניתוח נתונים גם אם לא תמיד ברור מיד כיצד להגיע לתוצרים הרצויים.

ועל זה הבלוג שלי…

במהלך השנים אני אוספת ומרכזת לי טיפים וטריקים שאני לומדת  על הדרך כדי להפוך את הנתונים לתובנות ויזואליות. עקב היותי סנילית למחצה, אני מקפידה לתעד את התגליות החדשות שלי ולאחרונה עלה בי הרעיון לחלוק אותם למקרה שאולי מישהו מחפש פיתרונות לאותן בעיות בדיוק.

כשאני בונה ניתוחים יש לי שני חוקים בבניית האקסלים שלי:

  1. בלי מאקרו
  2. בלי VB

למה? פשוט ! Keep it simple. מאקרו ו VB דורשים להפוך את הקובץ מאקסל רגיל  (סיומת .xls או .xlsx) לקובץ מאקרו (סיומת .xlsm). סוג הקובץ הזה לא תמיד מתקבל יפה ע"י תוכנות אנטי וירוס , שרתי אימיילים ועוד.

וחוץ מזה , אני יותר בקטע של נוסחאות ופחות בקטע של תכנות….

 אז זהו…זה הסיפור בגדול…מקווה שתמצאו בבלוג טיפים שיעזרו גם לכם.
אשמח לשמוע מכם אז תרגישו חופשי להשאיר לי תגובות.

דילוג לתוכן