אקסל לא מזהה תאריך

לעיתים כאשר מקבלים גליון אקסל עם נתוני תאריכים, האקסל לא מזהה שהם תאריכים ומתייחס אליהם כאל טקסט רגיל. אם רוצים שהנתונים הללו יתנהגו כתאריכים צריך להפוך את התאריך למספר באקסל כך שהאקסל יבין שמדובר בתאריך.

איך מזהים את הבעיה?

טריק נחמד לזיהוי מהיר של תאריך שלא מתנהג כתאריך הוא לעמוד על תא עם תאריך ולפתוח את רשימת אפשרויות הפורמטים (ראו תמונה מטה). אם אקסל מזהה את המספר כתאריך הוא יופיע בתצורות שונות בהתאם לפורמט. בתמונה מטה התאריך 1/2/2003 מופיע בפורמט NUMBER כ 37,653 שזה מספר הימים שעברו מאז ה 1 בינואר 1900 (כך אקסל מתייחס לתאריכים – מספר הימים שעברו מ 1.1.1900).

תאריך שמתנהג כתאריך
כך נראה תאריך כאשר אקסל מזהה שמדובר בתאריך

אם אקסל לא מזהה שמדובר בתאריך, כל הפורמטים יראו את ערך התא באותה צורה. במקרה שלנו כל הפורמטים מראים  1.2.2013. במילים אחרות, אקסל מתייחס לתוכן התא כאל טקסט.

כאשר אקסל לא מזהה את התאריך כתאריך , כל הפורמטים נראים אותו הדבר

אפשר לנסות ולבחור ברשימת האפשרויות את פורמט תאריך (short date) אבל לרוב זה לא עוזר.

אז מה עושים? מסבירים לאקסל שהערך בתא הוא תאריך באמצעות הנוסחה הבאה (יש להחליף את הערכים בירוק בכתובת התא בו נמצא התאריך המקורי:

=DATE(RIGHT(C3,4),MID(C3,4,2),LEFT(C3,2))

מה משמעות הנוסחה? הנוסחה מרוכבת משלושה חלקים אשר מוסברים להלן משמאל לימין:

RIGHT(C3,4) – קח את ארבע הספרות הראשונות מימין ב C3 כשנה

MID(C3,4,2) – לך אל התו הרביעי ב C3 וקח את שתי הספרות ממנו כחודש.

LEFT(C3,2) – קח את שתי הספרות הראשונות משמאל ב C3 כיום.

המרת טקסט לתאריך

יש לשנות את מרכיבי הנוסחה בהתאם למבנה התאריך שתרצו להמיר (לדוגמה שנה בת ארבע ספרות או שתי ספרות וכו). התו המפריד בין ספרות היום , החודש והשנה (נקודה , קו אלכסוני וכו) יופיע ע"פ ההגדרות האיזוריות של המחשב שלכם.

מסתבכים מידי עם ה LEFT MID RIGHT בנוסחה? קיימת דרך קלה יותר (אך טיפה יותר ארוכה) להפריד בין מרכיבי התאריך – text to columns.

ענת חתימה
דילוג לתוכן